10. Bh & Co

Efter operationen fick jag två vita tygtoppar som är rätt tighta och pressar ner brösten. Det ska få dem att sjunka längre neråt snabbare. Annars så ska jag ha på mig linne eller annat, även ingenting. Det som man inte ska göra är att ha push-up eller bygel-bh de första 6 månaderna. Visserligen kan man då och då till fest ha på sig såna underkläder men inte för länge för annars kan det hända att brösten ändrar form, även om man redan efter två månader tycker att de ser ut som man ville ha dem.
Det här är till Myntha: Jag har frågat på kliniken och kollat runt lite på nätet och alla säger olika saker när det gäller bygel-bh/push-up och tiden efter 2. eller 3. månaden men vänta iaf tills det har gått minst två månader och använd inte såna bh:er för länge och ofta :) brösten utvecklas ju under ett år i många fall och man vill ju inte förstöra ett redan bra resultat ^^
Nu kommer lite tips om lämpliga underkläder. Jag rekommenderar bikiniöverdelar utan bygel (trekantsbikini). Många satsar på sport-bh:er men de är dyra. Dock kan man köpa några fina på H&M för enbart 150:- och det är inte så farligt. Den här köpte jag:
Bild nummer 2 visar en bikiniöverdel från Warp/Stadium som kostar 150:- och bild 3 och 4 visar en mjuk topp köpt på Lindex för bara 99:-. Denna topp finns i många olika storlekar, svart och vit och den är så skön!!!! Riktigt mjuk, håller inte brösten uppe utan låter dem sjunka så som det ska vara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0