11. Massage och solning

Fick veta av BrittMarie att man får massera lite när som. Tydligen är det helt ok att behandla dina bröst som om de vore bröddeg.....då blir min kille glad, haha. Men det viktigaste är att pressa dem upp mot muskeln så att muskeln och huden töjs och släpper implantatet samt neråt så att den nedre delen av huden (under bröstet) töjs och tillåter ett rundare resultat.
Man ska inte sola brösten utan solskydd (20-30, på ärren 50) och helst undvika den direkta solen (när man är topless :P) under de första två månaderna om jag nu har förstått rätt. Om man vill ha fina ärr ska man inte utsätta dem för uv-strålning (sol, haha) annars kan man få pigmentstörningar eller så blir dem mer synliga. Detta gäller nog det första halva året.
Här kommer lite fler bilder från igår (10/5)
Här nere ser man mitt högra bröst.
Och nu mitt lilla cp-bröst på vänstra sidan.
Måste massera vänstra sidan mer. Jag tror jag har större problem med den sidan pga att bröstet har varit lite mindre än det andra. Mindre hud = mindre plats alltså mer massage :)

Kommentarer
Postat av: räddharen

Hejsan! Vill bara tacka för en bra blogg. Jag är snart redo att boka op tid i jkpg och tycker det varit kanon att kunna läsa i din blogg om händelseförloppet. Jag är nämligen lite rädd för operation men vill väldigt gärna göra något åt min platta profil. Att läsa här har gjort mig övertygad om att det inte är så farligt och jobbigt som jag har trott. Thank YOU!!!

2011-05-26 @ 18:09:29
Postat av: Erzebeth

Hej!



Skönt att höra att jag har kunnat hjälpa dig. Glöm bara inte att varje operativt ingrepp har sina risker och vi alla reagerar på olika sätt så det finns tyvärr ingen garanti att din operation och tiden efter kommer att bli som det blev för mig men så länge du följer läkarens och vårdpersonalens anvisningar borde du klara dig bra :)

Postat av: Bodil Rasmussen

Hej!
Jag har masserat mitt väntra brört i två
veckor ändå tycker jag det har blivit mindre,dina bröst ser dbättre ut än mina. Vad. Gör man.?

2014-07-04 @ 11:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0