4. After-Care

Jag ska hålla mig till några enkla regler:
1. Ha på mig en mjuk topp eller ett linne som ger mina bröst tillräckligt med stöd.
2. Massera enligt schemat 3 ggr om dagen.
3. Ta tabletterna enligt instruktionerna.
4. Duscha, ej bada eller doppa ner kroppen under vatten (pga stygnen)
5. Röra på mig men ej träna eller lyfta tunga saker. (Promenera är dock ok :D)
6. Ej solbad
7. Man ska inte använda någon bh med bygel eller push-up under de första 6 månaderna.
Här en bild på massagetekniken:
Tydligen är det ingen nyopererad kvinna på bilderna för att jag har verklige problem med figur två. Det känns som om man pressar ut implantatet ur snittet under bröstet så jag lägger ena handen und bröstet innan jag pressar lätt på muskeln. På så sätt får muskeln en massage och såret påverkas inte för mycket. Jag hoppas bara att jag inte gör fel men än så länge känns det bäst och mest smärtfritt på det sättet.
Maten är ju också viktig.
När man tar så många tabletter kan det inte vara helt fel att hjälpa levern och njurarna att bli av med så mycket gift, haha. Jag dricker minst två liter om dagen, rör på mig, vilar mycket och försöker äta nyttigt.
Danny är mästarkocken här och skämmer bort mig hela tiden:
Potatis-blomkålsgratäng med takoköttfärsfylld paprika :)
Kräm men chokladbitar och tryffel :D
Och så massor med frukt: avocado, banan, päron, äpplen osv XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0