9. Stygn-äventyret

Sitter vid det lilla havet i Jönköping efter att ha varit på första återbesök KKAB (Medical Care). Gud, vad jag blev lurad idag. Först tog
BrittMarie bort plåstren eller kirurgtapet och sen skulle hon använda någon slags sprit för att rengöra ärren innan hon skulle ta bort tråden. Fan, vad det sved i vänstra bröstet eftersom jag har känsel där. Kändes inte alls på högra sidan.
-
Ja, efter det bet jag ihop tänderna för nu skulle hon ju ta resten men nej, hon gav mig spegeln och vad fick jag se? Allt var borta!
OWNED!
Ah ja men ärren är riktigt fina, supertunna och ljusrosa, kommer inte synas sen. Jag måste tapa mina ärr i tre månader med kirurgtape som man kan köpa på apoteket och ska byta en eller två gånger i veckan, beroende på när det behövs. Man kan även smörja in ärren med mjukgörande hudsalva men ska vänta tills den har torkat för annars kommer inte tapet sitta kvar.
Här några bilder:
Lite gult men det börjar bli nåt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0