Läkningsprocessen

Ja, det har ju gått nio månader och det jag har märkt är att mina ärr tar tid att läka. Jag menar att de syns väldigt bra. Samtidigt säga det att själva brösten behöver ett år för att vara "klara" och ur "riskzonen" fast detta gäller endast kapselbildning om jag har förstått rätt.
Jag ska slänga upp bilder på ärren. Min läkare sa att det kan ta väldigt lång tid innan de blir "osynliga" fast jag valde ju denna metod och jag visste att de skulle synas. Hade jag valt att göra implantat via armhålan hade jag också kunnat få osmickrande ärr och hur ofta lyfter man på armarna (linnen etc) på sommaren jämfört med att blotta tuttarna O.o
Ja, så ser det ut nu men ärren blir faktiskt bättre. Några saker som man kan göra för att "hjälpa till" är att smörja in ärren med t.ex. Bepanthen (kräm, borde finnas på apoteket) eller tejpa dem. Undvik sol och solarium. Inte bara DÅLIGT (!!!!!) för huden utan också för läkningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0